Veebilehe eesmärk
Eesmärk nr 1: digitaalne visiitkaart
Kui teid ei ole võimalik guugeldada, siis teie teenuseid ja tooteid ei osteta. Seega vähemasti digitaalne visiitkaart peaks teil veebis olema. Niisuguse veebilehe puhul on kõige tähtsam hea esmamulje. Samas peab külaline leidma lehelt kiiresti üles kõige olulisema info: teie kontaktandmed.
Eelised. Digitaalse visiitkaardi tüüpi veebileht ei pea olema sisutihe. Tihtilugu ongi parem, kui annate olulise edasi võimalikult lühikeses ja selges vormis.
Miinused. Kui olete kord veebilehe ehitamisega algust teinud, tundub kõik hästi oluline. Seepärast on oht, et valate veebilehe tarbetu infoga üle ja kirjutate nii pikad tekstid, et keegi ei viitsi neid lugeda.
nt. http://www.hannaliina.com/

http://leonardodicaprio.com/

Eesmärk nr 2: teavitamine ja tutvustamine
Tüüpiliselt võib siinkohal rääkida mõne sündmuse, kampaania või organisatsiooni veebilehest. Kes?, kus?, millal? ja miks? – need on mõned küsimused, millele võite sellisel lehel vastuse anda.
Eelised. Veebilehe külalisel ei ole peale infoga tutvumise muid ootusi. Ta ei pea millegagi liituma ega midagi ostma, tänu sellele on kogemus mõnus, pingevaba ja sõbralik.
Miinused. Teile kui veebilehe loojale on tähtis, et külaline viiks end infoga võimalikult hästi kurssi. Seepärast peab sisu olema haarav: piisavalt pikk, et oluline saaks öeldud, ja võimalikult lühike, et huvi ära ei kaoks.
nt. https://www.scult.com/estonia/events

https://kassideturvakodu.ee/meist/

Eesmärk nr 3: kontaktandmete ja päringute kogumine
Tahate, et veebileht toetaks teie müügitiimi tööd. Väga hea! Pange internet enda kasuks tööle ja las inimesed jätavad teile oma kontaktandmed ise.
Eelised. Veebilehelt saadud kontakti suur eelis on see, et inimene on ise teie vastu huvi tundnud. Nii ei pea müügimeeskond potentsiaalseid kliente tikutulega taga ajama. Kui kogute veebist päringuid, jääb müügitiimi ülesandeks vaid detailide kooskõlastamine ja tehingu vormistamine.
Miinused. Selleks et inimene teile oma kontaktandmed jätaks, peate talle mingi väärtuse vastu andma. Veeb on igasuguseid pakkumisi täis, seepärast võib millegi motiveeriva pakkumine olla oodatust raskem. Päringut saates kipub inimesel vahel tekkima ka hirm, et ega seda keegi ei loe.
nt. http://asv.ee/hinnaparing/

https://www.decora.ee/et/content/108-hinnaparing

Kui teid ei ole võimalik guugeldada, siis teie teenuseid ja tooteid ei osteta. Seega vähemasti digitaalne visiitkaart peaks teil veebis olema. Niisuguse veebilehe puhul on kõige tähtsam hea esmamulje. Samas peab külaline leidma lehelt kiiresti üles kõige olulisema info: teie kontaktandmed.
Eelised. Digitaalse visiitkaardi tüüpi veebileht ei pea olema sisutihe. Tihtilugu ongi parem, kui annate olulise edasi võimalikult lühikeses ja selges vormis.
Miinused. Kui olete kord veebilehe ehitamisega algust teinud, tundub kõik hästi oluline. Seepärast on oht, et valate veebilehe tarbetu infoga üle ja kirjutate nii pikad tekstid, et keegi ei viitsi neid lugeda.
nt. http://www.hannaliina.com/

http://leonardodicaprio.com/

Eesmärk nr 2: teavitamine ja tutvustamine
Tüüpiliselt võib siinkohal rääkida mõne sündmuse, kampaania või organisatsiooni veebilehest. Kes?, kus?, millal? ja miks? – need on mõned küsimused, millele võite sellisel lehel vastuse anda.
Eelised. Veebilehe külalisel ei ole peale infoga tutvumise muid ootusi. Ta ei pea millegagi liituma ega midagi ostma, tänu sellele on kogemus mõnus, pingevaba ja sõbralik.
Miinused. Teile kui veebilehe loojale on tähtis, et külaline viiks end infoga võimalikult hästi kurssi. Seepärast peab sisu olema haarav: piisavalt pikk, et oluline saaks öeldud, ja võimalikult lühike, et huvi ära ei kaoks.
nt. https://www.scult.com/estonia/events

https://kassideturvakodu.ee/meist/

Eesmärk nr 3: kontaktandmete ja päringute kogumine
Tahate, et veebileht toetaks teie müügitiimi tööd. Väga hea! Pange internet enda kasuks tööle ja las inimesed jätavad teile oma kontaktandmed ise.
Eelised. Veebilehelt saadud kontakti suur eelis on see, et inimene on ise teie vastu huvi tundnud. Nii ei pea müügimeeskond potentsiaalseid kliente tikutulega taga ajama. Kui kogute veebist päringuid, jääb müügitiimi ülesandeks vaid detailide kooskõlastamine ja tehingu vormistamine.
Miinused. Selleks et inimene teile oma kontaktandmed jätaks, peate talle mingi väärtuse vastu andma. Veeb on igasuguseid pakkumisi täis, seepärast võib millegi motiveeriva pakkumine olla oodatust raskem. Päringut saates kipub inimesel vahel tekkima ka hirm, et ega seda keegi ei loe.
nt. http://asv.ee/hinnaparing/

https://www.decora.ee/et/content/108-hinnaparing

Eesmärk nr 4: müük
Veebipood on suurepärane võimalus igas suuruses ettevõttele. Minimaalsete kulutustega võite jõuda miljonite inimesteni: internet laseb teil müüa Omaanist Ameerikani, ilma et peaksite magamistoast lahkuma.
Eelised. Veebipood annab ettevõttele globaalse haarde. See kauplus asub kõikjal, kus on internetiühendus. Seejuures pääsete rendi-, vahendus- ja muudest kulutustest.
Miinused. Edukaks veebimüügiks tuleb teil inimesele väga oskuslikult põhjendada, miks ta peaks ostma just teie käest. Lisaks sellele võib veebipoe pidamine osutuda tehniliselt väga keeruliseks ja tülikaks, mistõttu soovitan vältida kõiksugu tasuta võimalusi. Ehitage oma veebipood korralikule süsteemile, mis hoolitseb turvalisuse, majutuse ja muu tehnilise eest.
nt. https://ee.sportsdirect.com/
https://www.gap.eu/
Allikas: https://eakadeemia.seb.ee/milline-hea-veebileht
Comments
Post a Comment