Värv

punane
kollane
sinine
türkiisne
roheline
valge
oranž
tumesinine
beež
must

Värvianalüüs

Talis Bachmanni artikkel
  • Värv on võimeline inimese psühholoogilist seisundit muutma. 

  • Sinine rahustab, punane erutab, roosa(mõni toon) võtab maha agressiivsust
  • Värvieelistused erinevad kultuuriti***

  • Värvidel on sümboolika: punane-armastus, võitlus; valge-puhtus, tühjus; roheline-loodus, religioossus; sinine-lootus, igavus/nostalgia; must-lein/jõukus/soliidsus
  • Soojad toonid: punane, kollane, oranž, vahepealsed (soojus sõltub varjundist): lilla, leheroheline, külmad: sinised toonid
  • Punane: vere sümbol, kuumim, liikuvaim, verd keema ajav (sobib suppide, liha, külmutatud toiduainete ja ka meestekaupade reklaamimiseks)
  • Pruun: maskuliinne, seostakse maa, metsaga, küpsusega, eakusega, soojusega, mugavusega (sobib peaaegu kõigi kaupade reklaamimiseks, peaasi, et varjund pole halb)
  • Kollane: parim pilgupüüdjaeriti kombinatsioonis mustaga (sobib maisi, sidruni ja päikesega seotu reklaamimiseks)
  • Roheline: mõjud on mitmekesised, oleneb varjundist, tervise ja värskuse sümbol, rahustab, klapib tubakatoodetega
  • Sinine: kõige külmem värv ja inimeste meelisvärv (sobib külmutatud toodete, talve ja külmaga seonduva reklaamimiseks)
  • Neoonsinine: annab tehnoloogilise ja puhta kõrvalmaigu, samuti meelelahutusklubide hõngu)
  • Mahesinine(eriti õrn helesinine): võib omandada pehme ja õrna (magusa) värvingu, võib olla intiimne
  • Must: võib luua kurbust
  • Oranž: kõige isuäratavam värv(eriti pruunikates toonides), seostub soojatundega, sügisega, maiuspaladega
  • Valge: tõmbab külge, kutsub midagi tegema, tervitab, võib olla steriilne, igav, neutraalne
  • Hall: "kaval" värv, harmoneerub kõigi teiste värvidega
Reklaamsõnumis peaks üks värvitoon domineerima teiste üle.


Fototöötlus Gimp programmiga 

Comments